sobota, 23 maja 2015

WROCŁAW NIGDY SIĘ NIE ZNUDZI :)

I znów zawitaliśmy do Wrocławia :) To bezwzględnie jedno z naszych ulubionych miast. Tym razem również pojechaliśmy Polskim Busem, a podróż w dwie strony wyniosła nas w sumie tylko 50 zł.  Podczas tego wyjazdu postawiliśmy zdecydowanie na zwiedzanie. Odwiedziliśmy m.in Sky Tower, Ogród Japoński, Kolejkowo oraz spacerowaliśmy po Ostrowie Tumskim.

Dzień rozpoczęliśmy  o 4 nad ranem, ponieważ o 6:40  wyjeżdżaliśmy z Krakowa, by po 10 być już na miejscu. Zaczęliśmy od spaceru z dworca do Sky Tower- najwyższego budynku w Polsce. Ma on wysokość 212 m i 50 pięter. Na górze znajduje się przepiękny punkt widokowy nie tylko na całe miasto, ale także okolice. Widać stamtąd również Masyw Ślęży oraz Karkonosze. Na punkt widokowy wjeżdża się windą w określonych godzinach, a opłata za bilet normalny wynosi 10 zł w tygodniu oraz 14 zł w weekend. A oto zdjęcia przedstawiające widoki z tego niezwykłego miejsca:

A tak wygląda Sky Tower z oddali:

Drugim punktem naszej wycieczki było Kolejkowo, czyli największa w Polsce makieta kolejowa, która znajduje się  w Dworcu Świebodzkim. Można tam zobaczyć 210 m torowiska, 9 pociągów, 40 wagonów, 103 budynki, w tym miniatury autentycznych budowli z terenu Dolnego Śląska, a także mnóstwo figurek ludzi, zwierząt, mosty, tunele oraz zjawisko dnia i nocy . Jest to wspaniałe miejsce dla wielbicieli kolei oraz rodzin. Dzieci na pewno będą mieć wielką frajdę z odwiedzenia tego miejsca. Ceny biletów wynoszą 19 zł za normalny i 15 zł za ulgowy. A oto co można zobaczyć w Kolejkowie :

Następnie tramwajem przejechaliśmy pod Halę Stulecia i odwiedziliśmy przepiękny Ogród Japoński, w którym królowała  wiosna i cudownie kwitnące kwiaty :

Później był spacerek w okolicach ogrodu oraz Hali Stulecia :)

Z okolic Hali Stulecia wsiedliśmy ponownie w tramwaj. Wysiedliśmy jednak wcześniej niż planowaliśmy i udaliśmy się w kierunku Ostrowa Tumskiego - najstarszej, zabytkowej części miasta.

Archikatedra św.Jana Chrzciciela:

Wnętrze Katedry :

Kolegiata Św. Krzyża i Św. Bartłomieja:

Most Tumski. Tzw. most miłości, na którym zakochani wieszają kłódki.

To była niezwykła wycieczka, która pozwoliła poznać nam wiele nowych miejsc we Wrocławiu. Pewnie jeszcze nie raz tu wrócimy, bo sporo do zobaczenia zostało. Mam nadzieję, że stanie się to jak najszybciej ! :)