poniedziałek, 1 czerwca 2015

OPOLE

16 maja wybraliśmy się na krótką wycieczkę do Opola na odbywające się tam targi turystyczne. Podobnie jak z Wrocławia i tym razem przywieźliśmy ze sobą dużo materiałów, map i informatorów, które na pewno posłużą nam przy planowaniu kolejnych wyjazdów.

Z racji targów tym razem zwiedzanie tego miasta ograniczyliśmy do minimum. Mamy jednak nadzieję nadrobić to w najbliższym czasie. Obowiązkowym punktem prawie każdej naszej wycieczki jest odwiedzenie dworca kolejowego i tak oczywiście było i tym razem Udało nam się zobaczyć kilka pociągów, w tym Pendolino:

Z dworca udaliśmy się na mały spacer. Najpierw dotarliśmy na Most Groszowy, który jest tzw. mostem miłości na którym zakochani wieszają kłódki na znak swojej miłości.

Nieopodal mostu zrobiliśmy również małą sesję zdjęciową przebywającym tam kaczką :)

Następnie udaliśmy się w kierunku Opolskiej Wenecji. Miejsce to tworzy szereg kamienic, które wraz z kanałem dają niesamowity widok- szczególnie nocą. Niestety mamy zdjęcia zrobione tylko w dzień, ale wracając jakiś czas temu z Wrocławia mieliśmy okazje widzieć jak pięknie to wygląda po zmroku.

Kolejny etat naszej wycieczki to spacer wzdłuż Odry, który doprowadził nas do mostu kolejowego, gdzie oczywiście musieliśmy zaczaić się na pociągi :D

Później podążając w kierunku targów mieliśmy okazje zobaczyć m.in Katedrę oraz mury obronne miasta.

Wracając na autobus mieliśmy okazje również zobaczyć wystawę wojskowych samochodów:

Wycieczka była oczywiście udana. Pozostał jednak niedosyt, więc mam nadzieję, że wkrótce pojawimy się tam znów by lepiej i dokładniej poznać to miasto. :)