środa, 30 grudnia 2015

PODSUMOWANIE 2015 ROKU

Końcówka roku jest zwykle czasem podsumowań. Dlatego dziś chcielibyśmy podsumować nasze tegoroczne podróże. Ze względu na różne problemy osobiste pierwsza połowa roku to głównie pojedyncze wyjazdy jednodniowe, nie związane z przemierzaniem górskich szlaków. Bardziej ambitne wyprawy rozpoczęliśmy dopiero w drugiej połowie roku. Jednak mimo to,  był to dobry rok.

Zdobyliśmy 6 kolejnych szczytów w ramach Korony Gór Polski.

Pierwszy raz spędziliśmy letni urlop na Dolnym Śląsku (do tej pory znaliśmy tylko Wrocław:) ). Będąc tam mieliśmy okazję podążać szlakami Gór Sowich, Stołowych, Wałbrzyskich i innych. Zwiedzaliśmy miejsca historyczne m.in związane z II wojną światową. Region niezwykle nas zaciekawił i zapewne wrócimy tam znów. Ponadto odwiedziliśmy 28 miast i wiele mniejszych miejscowości i wiosek. Zwiedziliśmy takie miasta jak Lublin, Katowice czy słowacki Rużomberk. Po kilkuletniej przerwie odwiedziliśmy Trójmiasto. Byliśmy na targach turystycznych we Wrocławiu i Opolu. Jesienny urlop spędziliśmy w Tatrach. Przemierzaliśmy w większości nieznane nam szlaki zarówno po polskiej jak i słowackiej stronie.

W terenach górskich przeszliśmy w sumie ok. 103 km. Przewyższenie w górę łącznie wynosiło ok 5 km. Podróżowanie po Polsce zdecydowanie ułatwiał nam Polski Bus, w którym z odpowiednim wyprzedzeniem kupowaliśmy bilety za grosze. Odkryliśmy też wiele ciekawych miejsc, które znajdują się blisko naszego miejsca zamieszkania.

Tyle podsumowań. Jakie plany na Nowy Rok ? Na facebooku ostatnio znaleźliśmy wydarzenie "odwiedzę 100 miast w 2016 roku". Podejmiemy wyzwanie, aczkolwiek będzie to bardzo trudne do zrealizowania, ale mimo to będziemy się starali w miarę możliwości czasowych i finansowych zobaczyć jak najwięcej, szczególnie nowych miejsc. Chcielibyśmy by w kolejnym roku było więcej wypraw górskich, niekoniecznie dalekich. Mieszkamy  tak blisko Beskidów, a tak mało je znamy. Mamy nadzieję, że powiększy się również liczba szczytów do Korony Gór Polski. Wiele z tegorocznych wypraw wciąż czeka w kolejce do opisania, więc mamy nadzieję, że będzie również więcej czasu, by Wam je pokazać. Plany planami, ale jak będzie zobaczymy :) Póki co dziękujemy wszystkim za odwiedzanie naszego bloga. Życzymy Wam wszystkiego najlepszego w Nowym Roku i żebyście dalej do nas zaglądali.

A na koniec kilka najciekawszych zdjęć z tego roku :

Pomnik Bolka i Lolka w Bielsku- Białej.

Luty 2015. Wrocław, wyjazd na targi turystyczne.

Kolejkowo we Wroclawiu.

Opole.

Rużomberk na Słowacji.

Sztolnie w Walimiu.

Zamek w Lublinie.

140-lecie komunikacji miejskiej w Krakowie.

Dolina Białej Wody na Słowacji.

Na szczycie Ślęży.

Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej.

W drodze do schroniska "Chata pod Soliskom" na Słowacji.

Tatry z Krakowa.

Nowa Ruda

Widok z Góry Gradowej w Gdańsku.

Widok ze szlaku na Klimczok.